fredag 16 mars 2012

En lätt tur

Fredag morgon, det är disigt med några plusgrader. Den lite oroliga sjön ser ut att flyta ihop med den ljusgrå massan, man ser inte land på andra sidan, lite mystiskt och nästan trolskt. Solen klarar inte av att lysa igenom diset, det är lugnt och de nakna träden bildar svarta siluetter mot den grå bakgrunden. Våren tränger undan vintern och just nu visar den upp små tecken för oss överallt i naturen!


Jag är helt ensam där jag springer fram på stigen längs med sjökanten. Många snabba tassande steg med mjuka nedslag i ett jämnt tempo. Jag nästan glider fram längs med den barr och lövtäckta stigen, över våta rötter, stenar och bergshällar. Benen går av sig själv, lukten, det mjuka underlaget, den sköna och friska vårmorgonen bär fram mig. Tankarna springer lika fort och lätt som jag, varje steg föder en ny tanke - jag vill bara springa!

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar