söndag 13 maj 2012

Göteborgsvarvet från läktaren...

Det blev inte som jag tänkt mig, Göteborgsvarvet fick avnjutas från läktaren och inte från banan! Efter ett klantigt felsteg, hemma i min egen trädgård, vrickade jag foten för ungefär en månad sedan. Det har inte känts bra sedan dess och min senaste långtur hem från jobbet blev för mycket, smärtan i foten gjorde att jag inte vågade springa varvet.

Men jag fick följa Göteborgsvarvet från sidan och spänningen var lika stor, två vänner gjorde ett fint lopp. Jennys bror Robert och hennes morbror Thomas gjorde var sin bra insatts, trots strul i början. Vi lyckades tappa bort varandra omgående, telefonerna var obrukbara - helt utan teckning och det var ju "lite" folk att söka bland... Men vi hittade varann och allt löste sig.

Mycket folk

Om du måsta gå...

Robert in mot mål!
 
Nöjd med sitt lopp


Thomas in mot mål!

Ännu en nöjd löpare

Alla vill hem på en gång!


Lyckliga vinnare 

Vi fick se ett nytt rekord för varvet, Victor Kipchirchir från Kenya på imponerande 1.00.25! Fantastiskt att se eliten komma farande i slutet av loppet, farten är enorm. Man blir otroligt inspirerad och vill inget annat än vara med och springa! Nästa år, då!


Vinnaren på storbildsskärm

Nu är det bara att börja om med träningen, och få ordning på min fot. Så jag får ge mig ut på mina älskade stiga i skogen och njuta - nästa mål är Mullsjö X-trail!

Fivefingers

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar