lördag 4 februari 2012

Kall morgon

Vaknade till en underbar vinterdag, kallt och vackert. Solen har precis gått upp bakom vårt hus och dimmor stiger från sjön. Det gnistrar om snön och glasrutorna i vår inglasade veranda är klädd med iskristaller. Temperaturen ligger på minus 18 grader och jag är redo för att ge mig ut i en kall morgon som ser ut att bjuda på en fantastisk upplevelse.

- 18 grader

Vackra iskristaller på glaset

Dagens springtur blev ungefär 6 km men jag fick även med lite försiktigt småtassande på isen som nu lagt sig vid Flohults strand. Det är nästan svårt att springa utan att med jämna mellanrum stanna och fota alla vackra vyer längst vägen, det är lite som en saga. Hade det inte varit för att fingrarna blivit så kalla när jag fotat så hade morgonen gått över i förmiddag innan jag varit hemma! Tänk att jag får vara ute i denna underbara natur, jag får kondition, jag får frisk luft, jag får leka, jag får fantastiska natur- och skönhetsupplevelser och jag får dela med mig av allt detta till er på vår blogg.

Dimman lättar från Lygnern

"Vår" julgran på bryggan är vackert kristallklädd

Ser ut som en väg ut i sjön! Man blir frestad på att följa "vägen"...


Helt fantastiskt

Isen är inte tillräckligt stark ännu

Naturens underbara formationer

Solen går upp precis bakom vårt hus

När jag kom hem hade Jenny startat en brasa i kaminen och värmen sprider sig skönt i rummet. Ligger utsträckt på golvet en stund framför kaminen och bara njuter av den sköna värmen som bara en riktigt god brasa skänker. Som om detta inte är nog så äter vi en underbar svamp omelett till frukost och självklart en kopp te, en morgon att minnas!

Riktig värme

Ved

Svamp omelett

/Magnus & Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar