torsdag 3 maj 2012

Springa, springa, gå, springa, gå

Det är mycket spring just nu, sista rycket innan Göteborgsvarvet. Tyckte att det var en god ide att springa hem från jobbet, en tur på ungefär 24 km. Började storstilat, det varma och vackra vädret hjälpte till, och sprang lätt till Rävlanda där jag lämnade av min ryggsäck till Jenny på hennes jobb. Det är inte roligt att springa med ryggsäck, den hoppar och skapar hela tiden otakt. Riktigt skönt att bli av med den!

Turen går vidare genom Storåns dalgång, en fin väg som slingrar sig igenom den vackra naturen. Nu börjar högerfoten krångla, hade ont redan igår men tyckte inte då att det skulle vara några problem. Inte bra med tanke på att Göteborgsvarvet närmar sig snabbt, redan nästa helg är det dags! Får växla mellan att gå och springa, iden med att springa hem känns just nu inte lika god...

Jag kommer fram till Sätilaskylten innan Jenny slutat jobbet och kört ikapp mig. Nästan precis 20 km och en ond fot blev det. Nu sitter jag i soffan och äter nybakat mandelmjölsbröd med kokt ägg på och dricker te, gott men lite oro gnager i mig. Men imorgon är en ny dag - kajak och lite stenålderspromenad med min gode vän Fredrik!

På väg hem från jobbet i Bollebygd...

...iklädd mina nya Five Fingers är jag redo för att springa

Efter att ha lämnat ryggsäcken hos Jenny i Rävlanda...

...springer jag vidare i Storåns dalgång

Huset längst fram har vi faktisk bjudit på när det var till salu

Inte långt kvar nu

Hög spänning på denna springtur

Gulliga lamm

Fina vitsippor längst vägen

Vackra Sätila
/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar