fredag 31 augusti 2012

Springa på morgonen

Jag fullständigt älskar att springa på morgonen! Jag tassar iväg i mina barfotaskor och luften är fantastisk, det är ofta stilla och lugnt. Fåglarna kvittrar och jag tar mig runt på mina vackra stigar i skogen och längs med sjön Lygnern och bara njuter!


Det är något speciellt med att ge sig ut och springa direkt på morgonen på fastande mage, bara några glas vatten och sedan ut och njuta av naturen och dess underbara morgonhumör. Lämnar Flohult och springer mot Sätila. Idag var en extra vacker dag 10 grader i luften och 19 grader i vattnat, dimmorna släpper från sjön och målar upp en underbar scen för oss som passar på att stanna upp och njuta - och det gör jag gärna. Inte en gång utan flera gånger under min lilla springtur så facineras jag av det otroligt vackra och förändliga som finns runt omkring mig. Märker knappt att jag sprungit en dryg mil och nu nästan är hemma igen - längtar redan tills imorgon då jag kan ge mig ut igen.



Ut och lek, njut av naturen och vad den har att ge dig!

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar