Hela mitt liv har jag varit otroligt förtjust i stekt fläsk och det är något vi ofta äter här Under vårt tak. När man var liten var det bruna bönor och potatis som gällde till det stekta fläsket eller en krämig och god löksås eller spannarpadopp som vi kallade det i min familj.
I dag så går både de bruna bönorna, potatisen och spannarpadoppet bort enligt paleo men vi fortsätter att äta vår favorit med andra goda tillbehör.
I går kväll åt vi vårt stekta fläsk med raggmunk gjord på morot och lök. Raggmunken är fantastisk god och även helt Paleo! :)
Morotsraggmunk
Detta behöver du för fyra portioner
2 morötter
1 gul lök
2 ägg
1/2 dl kokosmjölk
Persilja
Salt
Peppar
Så här gör du
- Skala och riv morötterna grovt.
- Skala och strimla löken.
- Vispa ihop ägg och kokosmjölken i en bunke.
- Tillsätt morötterna och löken och blanda väl.
- Tillsätt perilja efter tycke och smak.
- Smaka av med lite salt och peppar.
- Klicka ut små raggmunkar direkt i stekpannan och stek dem gyllenbruna, gör inte raggmunkarna för stora då de kan ha lite svårt att hålla ihop när man vänder dem.
Ät och Njut till stekt fläsk, bacon eller till en god köttbit.
/ Jenny